Zaterdag 23 september kreeg het Vestingmuseum bezoek van de Amsterdam 6Shooters Wargame Club. De gamers speelden in de Cantine het Ontzet van Naarden (1673) na op een maquette van 180 x 240 cm met maar liefst 300 miniaturen. De maquette en miniaturen hebben ze helemaal zelf gebouwd, met prachtige details.

Het spel werd niet alleen vóór, maar ook sámen met het publiek gespeeld. En dat betekende dat iedereen kon meedoen! De uitkomst van het spel is daarom allesbehalve zeker. Het zou zomaar kunnen zijn dat de Fransen deze keer winnen. Help jij stadhouder Willem III mee om zijn Staatse troepen aan te sturen naar de overwinning? Of behoud je de vesting met gouverneur Du Pas en zijn Franse soldaten?

Iedereen mag een kijkje nemen en vanaf 10 jaar kun je meespelen met het ontzet. Durf jij mee te doen? Kom dan komende zaterdag naar het Vestingmuseum en stort je op het spel! Uiteraard kun je dan ook onze nieuwe tentoonstelling Naarden ontzet! Holland gered? bezoeken over de gebeurtenissen van 1673.