Op 22 augustus 2018 organiseert Het Nederlands Vestingmuseum weer een lange avond-vaartocht. De vaartocht duurt drie uur en voert over het volledige grachtenstelsel van de vesting Naarden.Terwijl je geniet van de schoonheid van de natuur en het contrast met de historische muren en gracht, valt langzaam de schemering in. Vanaf het water is het gemakkelijk om je voor te stellen hoe ontzagwekkend een stad als Naarden was voor de naderende vijand in het verleden. En hoe veilig het voelde voor omwonenden om te weten dat ze zich achter deze muren konden terugtrekken. Je vaart langs de wal waar de ijsvogeltjes nestelen en mogelijk zie je een slangetje snel weg flitsen in het water. Op de wal zie je veel meidoorn struiken en de gids legt uit waarom daarvan zoveel geplant zijn in historische steden. Bij Fort Ronduit bewonder je de kraanbrug. Dit is de oudste, nog werkende, kraanbrug in Nederland. Je vaart langs de zogenaamde koeienzee en krijgt uitleg over de verbinding met de vroegere Zuiderzee.

De eerstvolgende avondvaart vindt plaats op 22 augustus 2018 bij voldoende belangstelling, dus reserveren is vereist. De aanvang is om 19:00 uur en de kosten bedragen € 10,- p.p. Meldt je aan voor de eerstvolgende tocht via: info@vestingmuseum.nl.