Zondag 3 maart: klassiek miniconcert in Kazemat Y

Begin de zondag eens op een andere manier: met een miniconcert in het Vestingmuseum!

Het vioolduo “Lady Blunt”, speelt een aantal prachtige stukken voor u op een wel heel bijzondere plek: achterin kazemat Y van het museum, zittend voor één van de mortieren.

Het concert begint om 11:00 uur, u bent welkom vanaf 10:30. Het concert duurt ongeveer 30 minuten. We hebben 20 plaatsen.

Na afloop heeft u alle gelegenheid om ook het museum te bezoeken en gebruik te maken van onze Cantine voor een lekker kopje koffie.

Voor dit concert is de Museumkaart niet geldig.

Als u nu niet kunt komen, maar wel graag een keer een dergelijk concert wilt bijwonen, of er één wilt organiseren voor bijvoorbeeld een familiefeest of een vriendengroep, neemt u dan contact op  via: reservering@vestingmuseum.nl

Georg Philipp TelemannSonata no.1 uit zes canonische sonates

delen:  Vivace, Adagio, Allegro

GliereDuo voor 2 violen  opus 49

delen: nr. 1, nr .2, nr .4

Jaq . AubertChaconne

Carl Stamitz Duetto nr 1 opus 27

Delen: Allegro, Romance, Un poco presto

Gliere –  Duo voor 2 violen opus 49

Delen: nr 6, nr  7,  nr 11

Over de artiesten

VIOOLDUO LADY BLUNT
Duo Lady Blunt bestaat uit de violisten Erika Illes en Iris van de Laar. Het duo is genoemd naar een viool gebouwd door Antiono Stradivari in 1721. Het instrument dankt zijn naam aan de 19e-eeuwse Britse aristocrate (een kleindochter van Lord Byron) die meer dan 30 jaar de eigenaresse was. Omdat het een van de best bewaarde Stradivariussen is, brak de Lady Blunt bij diverse veilingen verkooprecords, voor het laatst in 2011, toen de viool meer dan 11 miljoen euro opbracht. De beroemdste bespeler was waarschijnlijk Yehudi Menuhin in 1971.

Erika Illes is de vierde-generatie violist in haar familie van Slowaaks-Hongaarse afkomst, maar woont al sinds haar vierde in Nederland. Zij kreeg haar opleiding aan het Amsterdams Conservatorium en studeerde onder andere bij Herman Krebbers. Zij speelde in onder meer het Orchestre National des Jeunes du Luxembourg, het Metropool Orkest, het Concertgebouworkest en het Nederlands Philharmonisch Orkest.

Iris van de Laar is eveneens opgeleid aan het Amsterdams Conservatorium, waar zij les kreeg van onder meer Bouw Lemkes en Peter Brunt. Ook Iris speelde in het Concertgebouworkest en andere orkesten. Daarnaast maakt zij deel uit van diverse kamermuziekbezettingen, een vorm van intiemer musiceren die haar grote liefde heeft. Eén maand per jaar participeert zij in het Symphony Orchestra of India in Mumbai.