Coronavirus preventiemaatregelen

Het coronavirus is in Nederland. Wat nu?

Het Nederlands Vestingmuseum gaat zorgvuldig om met het verspreidingsgevaar van het nieuwe coronavirus (COIVD-19). We volgen hierbij de richtlijnen vanuit de overheid (RIVM) en veiligheidsregio. Momenteel is er vanuit deze richtlijnen geen noodzaak om evenementen op het museum te verplaatsen of te annuleren. We letten zorgvuldig op de hygiëne, zowel met betrekking tot eigen medewerkers als onze bezoekers.

Wat betekent dit voor mijn toekomstige bezoek aan Het Nederlands Vestingmuseum?
Wij begrijpen je zorgen. In Nederland informeert en adviseert de RIVM (Rijksinstituut Volksgezondheid en Milieu) culturele instellingen over (nieuwe) ontwikkelingen. Wij volgen deze adviezen op de voet en nemen deze over.

Kan ik mijn reservering annuleren?
De gebruikelijke voorwaarden rondom annuleren van tickets blijven van kracht.

Wat kan ik zelf doen?
Dat is na te lezen op de site van het RIVM (www.rivm.nl). De belangrijkste maatregelen die je kunt nemen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, zijn heel simpel. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken. Het is dus altijd belangrijk om deze op te volgen, ook bij je bezoek aan het kasteel en onze evenementen.

Deze maatregelen zijn:

• Was je handen regelmatig
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes

Mocht je nog vragen hebben dan kun je contact opnemen met de landelijke informatielijn via 0800-1351

Ik voel me ziek. Kan ik nog naar Het Nederlands Vestingmuseum komen?
We raden je aan om contact op te nemen met je huisarts en de adviezen van het RIVM op te volgen